You are here : Home » Finance Bulletin » News

EUROFIDAI data award - 2017 winners - 12/12/2017

EUROFIDAI data award aims to reward the best paper using EUROFIDAI data.

In 2017, EUROFIDAI awarded 2 papers. The prize will be presented to the winners at the next Paris Finance December meeting, organized by EUROFIDAI and the ESSEC Business School, on 21 December 2017.

One using Daily EUROFIDAI Data:

Christophe J. GODLEWSKI (Université de Strasbourg) and Bulat SANDITOV (Télécom Ecole de Management, Institut Mines-Télécom) for their paper "Financial Institutions Network and the Certification Value of Bank Loans" to be published in Financial Management.

Another using High Frequency BEDOFIH-EUROFIDAI Data:

Jean-Edouard COLLIARD (HEC Paris) and Peter HOFFMAN (European Central Bank) for their paper "Financial Transaction Taxes, Market Composition and Liquidity" to be published in Journal of Finance.

>> Click here to consult the list of all the papers using EUROFIDAI data

>> More information about the EUROFIDAI data award

Back